خاطرها
خاطرها


مرجان

مرجان

 

 

                               بیوگرافی مرجان از زبان خودش...

 وقتی به دنيا كه اومدم اسم شهلا رو برام انتخاب كردند.مادرم م‍یگفت بخاطر چشمات

 اين اسمو روت گذاشتيم. دوران كودكیم را در محيط گرم خانواده گذراندم

 و نوجوانيم ضمن تحصيل تا مراحل دانشگاهی به خبرنگاری در مجل‍ۀ اطلاعات

 كودكان و گويندگی و مجری برنامه های كودك در تلويزيون ملی ايران

 (ثابت پاسال) بسر رسيد و در شروع جوانی پا به عرصۀ سينما گذاشتم.

دنيای پر اميد اولين فيلمى بود كه بازىكردم.نقشى خاطره انگيز در مقابل

 بزرگ مرد سينماى ايران زنده ياد فردين.

در اين فيلم بود كه اسم مرجان برايم انتخاب شد. چرا كه خانم شهلا هنرمند

 محبوب سينما وتأ تر ايران با اسم حقيقى من در اوج بود.

اوايل شور خاصى براى ايفاى نقش داشتم.از بازيگرى و در قالب

 شخصيت هاى مختلف رفتن شاد بودم.

اما بعد از چند سال حس كردم خسته شدم.نه از كاراز اينكه خودم نيستم.

هر زمان كسى ميشدم كه برايم بيگانه بود كسانى كه بيشتر اوقات با ذات و

 خميره من در تضاد بودند.بازيگر بودم و هنر پيشگى شغل من شده بود.

سال 1354 با بابك بيات و پرويز مقصدى آشنا شدم دو هنرمند آهنگساز

 نامى موسيقى ايران.

به تشويق  اين دو هنرمند ارزنده افتخار شاگردى واروژان نصيبم شد

 و به همت اين سه استاد آنچه را كه رمز و راز خوانندگى بود آموختم.

دودونه اولين ترانه اى بود كه اجرا كردم ساخته پرويز مقصدى با تنظيم

 زيباى روان شاد واروژان.

كمتر از دو سال بيش از بيست ترانه خواندم و به عرصۀ موسيقى ايران

قدم نهادم.حال ديگه خودم بودم.من انتخاب ميكردم كه چه بخوانم نه اينكه

انتخاب شوم چه كس را بازى كنم.بعد از دو سال صدايم در هياهوى انقلاب

گم شد و بيست و سه سال در سكوتى سنگين به عزلت نشستم.

مرجان.

 

مَرجان از خواننده‌های ایرانی دوره پیش از انقلاب 57 است.

مرجان پس از ۲۶ سال بعد از انقلاب برای نخستین بار با اجرای برنامه هنری

در اجتماع بزرگ کنگره ایرانیان در واشنگتن حضور پیدا کرد

مرجان از جمله هنرمندانی است که ابتدا در سینما بوده و در فیلم های

 بسیاری بازی کرده است.و در آن زمان خوانده كه ملودى آن را خود ساخته،

 پرويز رحمان پناه آن را تنظيم كرده و فريدون ژورك ترانه اش را سروده است. 

وی پس از خواننده شدن سینما را رها کرد و در فیلمی بازی نکرد.وی پس

 از انقلاب در ایران ماند پس از سالها به خارج از کشور آمد و چند سال پیش

 البومی بنام شبهای خط خطی از طرف شرکت mzm به بازار عرضه کرد.

که قابل مقایسه با کارهای قدیمی وی نبود

فیلمهای که مرجان در انها بازی کرده است:
۱ - تكيه بر باد (۱۳۵۷)
۲ - تنها حامي (۱۳۵۵)
۳ - مادر جونم عاشق شده

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






جمعه 2 تير 1391برچسب:,

|
 


به وبلاگ من خوش آمدید
ja.dehbandi@yahoo.com
نازترین عکسهای ایرانی

 

 

فرهام

 

تير 1391

 

عکس های قدیمی خواننده ها
مرجان
یادشون در قلبومون زنده

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خاطرها و آدرس farham90.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

 

حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
جلو پنجره اسپرت
سفارش آنلاین قلیون

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 6070
تعداد مطالب : 3
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

.: Weblog Themes By www.NazTarin.Com :.


--->